بلاگ

دلایل بخار کردن چراغ خودرو

دلایل بخار کردن چراغ خودرو

چرا چراغ خودرو بخار می‌کند؟

یکی از اتفاقات رایجی که به‌ خصوص در فصل‌ های خیلی سرد و یا مکان‌ های شرجی اتفاق می‌افتد، بخار کردن شیشه‌ ها و چراغ‌ های ماشین است. احتمالا پدیده بخار کردن شیشه ماشین را بارها دیده باشید. معمولا زمانی که تفاوت دمای داخلی و خارجی ماشین زیاد باشد و یا رطوبت داخل کابین خودرو افزایش پیدا کند، شیشه‌ ها بخار می‌کنند. اما در رابطه با چراغ‌ ها، شاید این سوال برایتان پیش‌ آمده باشد که با وجود بسته بودن اطراف چراغ‌ ها، چگونه ممکن است هوا واردشان شده و بخار کنند؟

عواملی که باعث ایجاد بخار در چراغ خودرو می‌شوند

  • تفاوت دما

همان‌ طور که در رابطه با شیشه‌ های اتومبیل نیز گفته شد، تفاوت دمای محیط می‌تواند باعث بخار کردن چراغ‌ ها نیز بشود. برای مثال اگر مدت طولانی در شب رانندگی کرده باشید و چراغ‌ ها به‌ واسطه روشن بودن، گرما ایجاد کرده باشند و از طرفی هوای بیرون نیز سرد یا خیلی شرجی باشد، ممکن است در داخل چراغ خودرو بخار ایجاد شود.

دلایل بخار کردن چراغ خودرو

  • مسدود شدن منافذ

به‌ صورت استاندارد، بر روی تمام چراغ‌ های خودروها، سوراخ‌ های کوچکی ایجاد شده که باعث گردش هوا درون آن‌ ها می‌شود. اگر جریان هوا به هر دلیلی داخل چراغ های ماشین وجود نداشته باشد، اصطلاحا عمل چگالش انجام نمی‎شود و در نتیجه‎ آن، داخل چراغ ماشین بخار می‌کند.

  • آب‌ بندی نشدن چراغ های خودرو

اگر اطراف چراغ های ماشین به خوبی آب بندی نشده باشند، گردش هوا باعث ایجاد بخار در داخل چراغ‌ های ماشین می‌شود. این اتفاق به‌ خصوص زمانی که ماشین را به کارواش برده باشید و یا زیر باران‌ های نسبتا شدید رانندگی کنید، مشاهده خواهد شد. در این حالت آب از درز های کنار چراغ، به پشت قاب آن نفوذ کرده و باعث ایجاد بخار می‌شود.

به‌ صورت ویژه در رابطه با نفوذ آب به داخل چراغ ماشین برلیانس، معمولا این موضوع پس از تعویض آنها و استفاده از لوازم یدکی بی‎ کیفیت و تقلبی اتفاق می‌افند. پیشنهاد می‎شود برای رفع بخار چراغ این خودرو ها، حتما از لوازم یدکی اصل استفاده کنید تا دچار این مشکلات نشوید.

چگونه بخار چراغ خودرو را از بین ببریم؟

  1. در اولین و ساده‌ ترین راه پیشنهاد می‌شود برای مدتی ماشین و چراغ‌ های آن را روشن بگذارید تا در اثر گرمای ایجاد شده توسط لامپ‌ ها، بخار داخل قاب چراغ‌ ها از بین برود.
  2. راهکار بعدی استفاده از سشوار برای خشک کردن آب و بخار جمع شده داخل قاب چراغ ماشین است. اما برای این کار چند نکته را مدنظر قرار دهید:
  • برای جدا کردن طلق روی چراغ ها، با نهایت دقت این کار را انجام دهید که باعث شکستگی یا لب‌پر شدن آن نشوید. ممکن است برای این کار نیاز به آچارهای مخصوص داشته باشید.
  • نکته بعد نیز مربوط به دمای سشوار است. به هیچ عنوان از باد داغ استفاده نکنید؛ زیرا با این کار ممکن است اتصالات و سیم‌کشی‌های داخل چراغ آسیب ببینند و یا آتش‌سوزی رخ بدهد.

در صورتی‌که مطمئن شدید کناره‌های طلق چراغ‌ های ماشین به خوبی آب‌بندی نشده، در وهله اول اقدام به تعویض طلق با مدل اورجینال آن کنید. در قدم بعد، از چسب‌های مخصوص آب‌بندی استفاده کرده و کناره‌های طلق‌ها را در برابر ورود آب عایق کنید.

تهران یدک، با نزدیک به یک دهه سابقه در زمینه فروش و عرضه لوازم یدکی، با بهترین قیمت، لوازم مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه‌ بر کیفیت تضمین‌ شده، داشتن گارانتی و نصب قطعاتی که خریداری کرده‌اید، از دیگر فاکتور هایی است که می‌تواند شما را برای خرید مصمم‌ تر کند ، این فروشگاه دارای لوازم یدکی برلیانس، چانگان، اریو و دانگ فنگ است که شما می توانید از آن استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است کالای موردنظر خود را انتخاب کنید و فرآیند خرید خود را کامل کنید.

راه‌های جلوگیری از بخار گرفتن چراغ اتومبیل

  • در فصول سرد و مناطق شرجی تا حد امکان با چراغ روشن رانندگی کنید.
  • از سالم بودن چراغ و واشر آن اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت تعویض آن حتما لوازم یدکی و قطعات اصل را جایگزین کنید.
  • سوراخ موجود روی چراغ که باعث گردش هوا و جلوگیری از بخار کردن می‌شود را به طور دائم چک کنید تا مسدود نشده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *