بلاگ

صدای زیاد موتور شاهین

موضوع مهمی که تمام افراد باید به آن توجه داشته باشند این است که هنگام خرید خودروی مورد نظر باید به خوبی در مورد معایب آن تحقیق کرده تا پس از خرید، با مشکل روبرو نشوند، خودروی شاهین یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین خودروهای ایرانی است که معایب و مزایای زیادی دارد.

 یکی از بزرگترین معایب این خودرو که بسیاری از خریداران گزارش کرده‌اند، صدای زیاد موتور شاهین است؛ این خودرو در کنار مزایای زیادی که دارد از صدای نسبتاً بلندی برخوردار است و همین موضوع توانسته است برای برخی از خریداران مشکلاتی ایجاد کند.

علت اصلی صدای زیاد موتور شاهین

بعضی از خریداران تمایل دارند بدانند علت صدای زیاد موتور شاهین چیست؟ به طور کلی طبق نظر بسیاری از کارشناسان شرکت سایپا علت اصلی این مشکل به دلیل سفت بودن فیلتر یا کمبود روغن داخل سوپاپ‌ها است. این مشکل‌ها می‌توانند در طولانی مدت صدای موتور شاهین را افزایش دهند؛ علاوه بر این مواردی مانند 

  • تنفس غیر طبیعی موتور خودرو
  • پایین بودن گشتاور اتومبیل 
  • ساختار قدیمی در سوپاپ‌های موتور
  • و….

از مهم‌ترین دلایل ایجاد صداهای زیاد در موتور خودروی شاهین هستند. البته در کنار قابلیت‌های ویژه‌ای که این خودرو از نظر ظاهری و تجهیزاتی دارد، می‌توانیم صدای نسبتا زیاد آن را فاکتور گرفته و با بررسی‌های مرتب و رفع ایرادات احتمالی، از افزایش ناگهانی صدای موتور مخصوصا در برخی مواقع جلوگیری کنیم.

راه‌ های جلوگیری از آن

صدای زیاد موتور شاهین

موتور خودروی شاهین به صورت پیش فرض و پس از خروج از کارخانه دارای صدایی بلندتر نسبت به برخی خودروهای ایرانی و خارجی است. با این حال یک سری راهکارها جهت پیشگیری از افزایش صدای زیاد موتور شاهین وجود دارد که اگر آنها را در نظر بگیرید می‌توانید با اطمینان فراوان از این خودرو استفاده کنید؛ از اصلی‌ترین این راهکارها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. از لاستیک‌ هایی با اندازه استاندارد استفاده کنید.

از نصب لاستیک‌ های بزرگ و پهن روی خودروی خود پرهیز کنید، زیرا این کار سبب تشدید صدای زیاد موتور شاهین می‌شود؛ به این منظور بهتر است لاستیک‌ هایی که ابعاد و اندازه استانداردی دارند روی خودروی خود نصب کنید زیرا این کار صدای موتور را تا حجم زیادی کاهش می‌دهد.

  1. قسمت‌های مختلف اتومبیل را عایق بندی کنید.

بهترین کار برای کاهش صدای موتور در خودروی شاهین عایق بندی قسمت‌های مختلف آن مانند عایق بندی درب کاپوت، عایق‌بندی داشبورد، عایق‌بندی کف، عایق بندی درب‌ها و…. است. برای انجام این کار را بهتر است به افراد متخصص مراجعه کنید تا آن‌ها با عایق کردن، حجم زیادی از صدای اتومبیل را کاهش دهند.

  1. به طور مرتب سوپاپ‌ها را تمیز کنید.

اگر صدای زیاد موتور شاهین شما را آزار می‌دهد و نمی‌خواهید صدای آن بیش از این اندازه بلندتر شود، بهتر است به طور مرتب سوپاپ‌ها را بررسی کرده و آنها را تمیز کنید؛ گاهی مواقع کثیف شدن سوپاپ‌ها سبب تشدید و افزایش صدای موتور می‌شود.

  1. قطعات نو و درجه یک برای خودرو خریداری کنید.

هنگامی که قطعات شاهین خراب شد بهتر است به جای تعمیر، اقدام به تعویض آن‌ها با قطعات نو و جدید کنید؛ به این منظور می‌توانید بهترین قطعات و لوازم شاهین را از سایت تهران یدک خریداری کنید، مجموعه ما تمامی لوازم و قطعات را به صورت تخصصی و با کیفیتی بالا در اختیار شما قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *