بلاگ

عوامل مهم در هنگام استارت نخوردن خودرو آریو

یکی از اتفاقاتی که ممکن است در ابتدای روز یا در میانه سفر رخ دهد و بسیار ناخوشایند است، استارت نخوردن خودرو است. به خصوص اگر عجله داشته باشید یا در میانه راه باشید احتمالا حسابی حالتان گرفته خواهد شد. در این شرایط بهتر است آرامش خود را حفظ کرده و دلایل استارت نخوردن خودرو را در ذهنتان مرور کنید. به خاطر داشته باشید دانستن برخی نکات فنی در مورد خودرو بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود. به خصوص مساله استارت نخوردن خودرو و دلایل آن. 

حال می‌خواهیم بدانیم چرا و به چه دلیل ممکن است خودروی آریو استارت نخورد و روشن نشود. در ادامه مهمترین عوامل موثر در استارت نخوردن خودرو را در تهران یدک با همراهی شما بررسی خواهیم کرد. 

وجود مشکل در سیستم برقی آریو

یکی از مهمترین دلایل روشن نشدن خودرو و عدم وجود برق در مدار، عملکرد نادرست سیستم برقی خودرو است. این سیستم از چندین بخش مهم تشکیل شده است که خرابی هر یک ممکن است در عملکرد این سیستم اختلال ایجاد کند. در ادامه هر یک از بخش‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد: 

سوختن فیوزها 

اگر خودرو استارت نخورد اولین کاری که باید انجام دهید چک کردن فیوزها است. در صورتی که یکی از فیوزها دچار خرابی شده یا سوخته باشد در عملکرد سیستم برقی خودرو تاثیر گذاشته و فرایند استارت خوردن به درستی انجام نخواهد شد. با تعویض فیوز معیوب به راحتی می‌توانید با کمترین هزینه ممکن ایراد خودرو را رفع کنید. 

خراب بودن سوئیچ 

در صورتی که فیوزها سالم باشند اما با چرخاندن سوییچ باز هم خودرو استارت نخورد به احتمال زیاد سیستم سیم کشی سوئیچ و مغزی آن دچار مشکل شده است. در این شرایط برق وارد صفحه کیلومتر نشده و این صفحه روشن نمی‌شود. برای رفع این مشکل باید حتما نزد تعمیرکار مراجعه کنید زیرا یک کار تخصصی است. 

خالی بودن باطری 

از دیگر دلایل روشن نشدن خودرو و عدم وجود برق در سیستم برقی خودرو، خراب بودن یا خالی شدن باطری خودرو است. خرابی و خالی شدن باطری خودرو به چند دلیل ممکن است رخ دهد، تمام شدن عمر مفید باطری، مشکل در سیم کشی خودرو و وجود آلودگی در اتصالات آن از جمله دلایلی است که موجب خراب شدن باطری خواهد شد. در این صورت باید از یک فرد متخصص بخواهید تا باطری و اتصالات آن را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کند. 

عوامل مهم در هنگام استارت نخوردن خودرو آریو | تهران یدک

وجود مشکل در استارت خودروی آریو

استارت یکی از مهمترین لوازم یدکی آریو است و در صورتی که این قطعه خراب شده باشد یا در زمان استارت زدن صدای غیر عادی ایجاد کند، باید سریعا مورد بررسی قرار گرفته و مشکل اصلی رفع شود. از مهمترین دلایل خرابی استارت عبارت است از: 

  • بوش استارت خراب شده است: در این صورت استارت خودرو به درستی کار نکرده و خودرو با تاخیر روشن می‌شود. 
  • اتوماتیک استارت خراب شده است: اگر در زمان استارت زدن صدایی عجیب مانند تق تق به گوشتان رسید باید اتوماتیک استارت را بررسی و تعویض نمایید. 
  • چرخ دنده استارت دچار مشکل شده است: در صورتی که خودرو در زمان استارت زدن صدایی شبیه به خراش ایجاد کند به احتمال زیاد چرخ دنده‌ها خورده شده‌اند و به درستی کار نمی‌کنند. 

خراب بودن دینام یا وجود اشکال در عملکرد آن 

اگر خودرو به طور ناگهانی خاموش شده و استارت خودرو دیگر کار نکند، به احتمال زیاد مشکل از دینام خودرو است. دینام وظیفه دارد باطری خودرو را شارژ کرده و نیروی مورد نیاز برای استارت خوردن را تامین کند. در صورتی که به درستی کار نکند باطری نیز خالی خواهد شد و برق مورد نیاز برای ایجاد جرقه در محفظه احتراق وجود نداشته و خودرو استارت نمی‌خورد. در این شرایط ابتدا باید دینام را به فردی متخصص نشان دهید. در صورتی که دینام تعویض یا تعمیر شد اما مشکل رفع نشد باید باطری را عوض کنید. 

قفل شدن موتور و استارت نخوردن آریو 

اگر سیستم برقی خودرو را به طور کامل بررسی کردید و هیچ مشکلی وجود نداشت اما همچنان خودرو استارت نخورد، احتمال مشکل از موتور است. در برخی از اوقات ممکن است موتور خودرو به دلیل شکستگی یاتاقان یا خرابی این قطعه، قفل شده و روشن نشود. در این صورت باید قطعات معیوب را عوض کرده و از قطعات باکیفیت برای جایگزین کردن آنها استفاده کرد. 

برای تشخیص قفل شدن خودرو ابتدا کلاچ را نگه دارید و دنده را بر روی 5 قرار دهید. سپس کلاچ را رها کنید و از فردی بخواهید تا خودرو را هل دهد. اگر خودرو حرکت کرد موتور مشکلی نداشته و قفل نشده است اما اگر خودرو هیچ حرکتی نکرد نشان دهنده این است که موتور قفل شده و باید توسط فردی متخصص بررسی شود. 

وجود مشکل در سیستم احتراق خودرو 

عملکرد ناقص یا خرابی هر یک از قطعات محفظه احتراق موجب می‌شود تا فرایند احتراق به درستی انجام نشده و خودرو استارت نخورد. در این صورت باید قطعاتی از جمله شمع‌ها، وایرها و سایر بخش‌ها مورد بررسی قرار گیرند و در صورت نیاز تعویض شوند. 

سوختن یا خرابی پمپ بنزین 

از دیگر دلایل استارت نخوردن خودرو خرابی پمپ بنزین است. خودرو برای حرکت کردن به سوخت نیاز دارد. در صورتی که سوخت مورد نیاز برای ایجاد احتراق وجود نداشته باشد خودرو نیز روشن نشده و حرکت نخواهد کرد. در صورتی که پمپ بنزین نتواند سوخت مورد نیاز را به محفظه احتراق برساند، خودرو استارت نمی‌خورد. 

خراب یا آلوده بودن فیلتر سوخت نیز می‌تواند عاملی برای عملکرد نادرست پمپ بنزین باشد. زیرا از عبور بنزین جلوگیری کرده و مقدار سوخت مورد نیاز برای استارت خوردن خودرو به پمپ نمی‌رسد. در این صورت با تعویض فیلتر می‌توان مشکل را رفع کرد. توصیه می‌شود هر 20 هزار کیلومتر یکبار فیلتر سوخت را عوض کنید. 

سخن پایانی 

در این مقاله مهمترین عوامل استارت نخوردن خودرو آریو را بررسی کردیم و با راه حل رفع هر یک آشنا شدیم. در بیشتر موارد نیاز است که قطعه معیوب تعویض شود، در این شرایط توصیه ما این است که از قطعات اصل و باکیفیت خودرو آریو استفاده کنید تا عملکرد خودرو بهبود یابد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *